Orgazm, czyli stan najwyższego spełnienia seksualnego poza niewątpliwą przyjemnością przynosi też wiele innych korzyści – odpręża, relaksuje, zmniejsza ból, niweluje stres i pozytywnie wpływa na odporność. Kobiety ze względu na bardzo złożoną seksualność mają większą trudność w osiąganiu orgazmu niż mężczyźni, jednak przeżywana przez nie rozkosz jest intensywniejsza. Co ważne odczuwanie orgazmu między poszczególnymi kobietami bardzo się różni, a nawet jedna kobieta może różnie odczuwać przeżywane orgazmy – od spokojnych i delikatnych, po bardzo intensywne i stymulujące. Jakie są rodzaju orgazmu u kobiet i jak wzmocnić jego odczuwanie?

Orgazm łechtaczkowy

Jest to orgazm najłatwiejszy do osiągnięcia u kobiet, a szacunkowe dane pokazują, że około 60–70% pań doświadcza właśnie tego rodzaju orgazmu. Ten rodzaj orgazmu osiągany jest podczas stymulacji łechtaczki. To spory narząd (około 14 cm długości), który jest tylko częściowo widoczny na zewnątrz. Łechtaczka ze względu na silne unerwienie jest bardzo wrażliwa na wszelkiego rodzaju pieszczoty i dlatego osiągnięcie orgazmu poprzez jej stymulacje jest najłatwiejszy. Orgazm ten zazwyczaj opisywany jest przez kobiety jako bardzo silny i intensywny. Towarzyszy mu przyspieszony oddech i tętno oraz mrowienie ciała.

Orgazm pochwowy

Orgazm pochwowy według szacunków osiągalny jest jedynie dla 20–30% kobiet. Do tego rodzaju orgazmu u kobiety dochodzi podczas samej stymulacji pochwy. Zazwyczaj jest delikatniejszy od orgazmu łechtaczkowego, a kobiety opisują go jako delikatne fale. W trakcie orgazmu pochwa silnie pulsuje, co może być odczuwalne przez partnera.

Orgazm łechtaczkowo – pochwowy

Osiągnięcie tego typu orgazmu możliwe jest podczas jednoczesnego stymulowania pochwy, a w szczególności punktu G i łechtaczki. Jest to najsilniej przeżywany orgazm, który poza typowymi objawami (przyspieszone tętno, oddech, skurcze macicy) może powodować również przyjemne konwulsje. Może być osiągnięty zarówno podczas zabaw we dwoje, jak i w pojedynkę. Do jednoczesnej stymulacji pochwy i łechtaczki można kupić odpowiednie gadżety erotyczne np. wibrator króliczek.

Orgazm erogenny

Bardzo trudny do osiągnięcia orgazm erogenny możliwy jest podczas pieszczot wrażliwych stref kobiety. Mogą to być pośladki, piersi, uszy, szyja lub inne miejsca typowe dla danej pani. Dotyczy on tylko bardzo wrażliwych kobiet, a pobudzanie odpowiedniej strefy erogennej zazwyczaj musi być długotrwałe. Jak wspomniałam wcześniej, osiągnięcie tego typu orgazmu jest bardzo trudne, a tego typu pieszczoty raczej wspomagają osiągnięcie innego rodzaju orgazmu. Przykładowo dodatkowo stymulacja wrażliwych miejsc kobiety podczas stosunku może wspomóc osiągnięcie orgazmu pochwowego lub łechtaczkowego.

Orgazm analny

Orgazm ten osiągany jest zazwyczaj podczas stymulowania zewnętrznych okolic odbytu lub pieszczot jego wnętrza przy pomocy palca bądź wibratora analnego. U kobiet orgazm analny jest raczej rzadko osiągany podczas samego stosunku analnego.

Jak zwiększyć ilość orgazmów?

Przeżywania i dochodzenia do orgazmów, tak jak wszystkiego innego można się nauczyć. Seksuolodzy wskazują, że łatwiejsze jest osiąganie orgazmów w pojedynkę, co ma prawdopodobnie związek z większym rozluźnieniem i brakiem presji ze strony partnera. Chcąc zwiększyć ilość orgazmów i poprawić ich jakość, warto zatem zacząć od lepszego poznania własnego ciała np. podczas masturbacji. W zmysłowych zabawach we dwoje warto natomiast wspólnie odkrywać strefy erogenne kobiety i jej upodobania np. przy pomocy różnorodnych gadżetów erotycznych takich jak wibrator czy piórka. Należy też pamiętać, że podstawą udanego życia seksualnego jest odpowiednia komunikacja, szczerość partnerów i mówienie o swoich potrzebach.

Jak wzmocnić odczuwanie orgazmu?

Podstawą udanego seksu i silnych orgazmów są mocne mięśnie dna miednicy, powszechnie nazywane mięśniami kegla. Im silniejsze mięśnie kegla, tym większa szansa na osiągnięcie intensywnego orgazmu, ponieważ ich skurcz w trakcie seksu intensyfikuje doznania zarówno w obrębie pochwy, jak i łechtaczki. Ćwiczenia mięśni dna miednicy są bardzo proste, a mimo to wiele kobiet popełnia błędy przy ich wykonywaniu. Jak więc zatem wykonywać ćwiczenia kegla? Najpierw należy prawidłowo zlokalizować odpowiednie mięśnie – najłatwiej zrobić to próbując wstrzymać strumień moczu. Napinane są wtedy właśnie mięśnie kegla, jednak trzeba pamiętać, że ta metoda służy jedynie do lokalizacji mięśni, a nie do ich ćwiczeń, gdyż może to spowodować stan zapalny pęcherza. Drugą metodą jest położenie się na plecach, wsunięcie dwóch palców do pochwy i spróbowaniu je ścisnąć. Po zlokalizowaniu odpowiednich obszarów należy je dość regularnie ćwiczyć. Najlepiej wykonywać 10 – 15 powtórzeń każdego dnia. Aby trening był efektowny, należy napiąć mięśnie, wziąć głęboki oddech i wypuszczając powietrze rozluźnić mięśnie. Ważne, aby ćwiczenia wykonywać w pozycji stojącej. Innym dobrym sposobem na ćwiczenie tych mięśni są kulki gejszy. Te erotyczne akcesoria mają dwie funkcje: dostarczają nowych doznań oraz powodują mimowolne skurcze mięśni kegla, powodując ich wzmocnienie. Jest to więc idealne połączenie przyjemnego z pożytecznym.

Orgazmy niezależnie od ich rodzaju są ważną, chociaż nie najważniejszą częścią życia seksualnego każdej kobiety. Warto więc zadbać o odpowiednią atmosferę seksualnych igraszek i urozmaicanie swojego życia seksualnego, co ułatwi przeżywanie rozkoszy. W przypadku trudności z osiąganiem orgazmów można wzmocnić mięśnie kegla i zadbać o lepsze poznanie swojego ciała oraz potrzeb seksualnych, pomocne w tym mogą okazać się tu różnego rodzaju gadżety erotyczne.